27 Eyl 2012

Tanrıça - Kitap Yorumu


Aimee Carter tarafından yazılan Tanrıça, ülkemizde Ephesus Yayınları imzası taşıyor. Kitabın adından da anlayacağımız gibi bir mitoloji kitabı. Ephesus orijinal kapağı kullanmış. Hem içerine uygun hem de kaliteli bir kapak ile kitap bizlere sunmuş. Kitaba başladığımda klasik bir kitap okuyacağımı sandım. Ama aksine oldukça iyi kurgulanmış bir kitap karşıma çıktı.

Kate, hasta annesinin isteği üzerine Eden adındaki yere taşınırlar. Annesinin hastalığı yüzünden gençliğini düzgün yaşayamamış olan Kate, burada olmaktan pek memnun değildir. Okuldaki birçok kişinin dikkatinin üzerine çeken Kate, bu durumdan dolayı başının yanacağını düşünüyordu.

Henry adındaki çocukla tanışır. Kendisinin Hades olduğunun söylüyordur. Kate, Henry’nin söylediğinin gerçek olduğuna inanmak istiyordu. Çünkü çok zor durumdaydı. Birini ölmesini istemiyordu, o kişi onu öldürmeye çalışmış olsa bile…

Kitabın paragraflar arasında konu bir anda değişiyor. Bu bir anlık duraklamanıza neden olabilir. Kitap oldukça akıcı, ancak heyecan sevenler için önerebileceğim bir kitap değil. Ben kitabın sonunu az çok tahmin ettim. Tahminim doğru çıktı ama beni şaşırtan olaylar, kafamdaki kurgunun tamamen  değişmesine neden oldu. Sonu sürpriz oldu.

Tanıdık bir yüzün kitabın kapağını süsleyen yorumu, kitabı okumamda etkili oldu:

‘’Yazarın Yunan mitlerine yenilikçi bakışı, bu romantik masala küçük pırıltılar katıyor’’ – Cassandra Claire

Çok genç bir yazardan gerçekten güzel bir kitap çıkmış. Umarım en yakın zamanda serinin diğer kitaplarını da raflarda görürüz…

Herkese İyi Okumalar…  

2 yorum:

  1. Bu kitap hakkında güzel yorumlar alıyorum ve çok merak ediyorum :) Yorum için ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil