1 Şub 2013

Kitap Yorumu: Gölge ve Kemik - Leigh Bardugo

Goodreads üzerinden 10,964 kişinin 5 üzerinden değerlendirmesi sonucu 4.17 ortalamayı tutturmuş olan kitap ''The Grisha'' serisinin ilk kitabı. 

Değişik bir kurgu okumak ister misiniz?

Kitaba başlarken konusu hakkında çok bir bilgim yoktu. Eğer kitabı incelerseniz arka kapakta kitap hakkında küçük ipuçları bile yok. Sadece küçük bir alıntı ve kitap hakkında yapılmış yorumlar olduğunu göreceksiniz. 

Kitabın konusu oldukça farklı. Konusu kadar içinde geçen kelimelerde farklıydı. Özellikler yer isimleri. Ancak kitabın ilk sayfalarında bulunan harita sayesinde bu iş kolaylaştırılmış.

Malyen ve Alina'nın dostluğu gerçekten güzeldi. Ancak birbirlerine karşı hislerini onca yıl bastırmış olup olumsuz olaylar gelişince duygularının kabarmasına şaşırdım. Karanlık Efendi'nin değişen ruh halini çözemesek de kitabın sonunda buna cevap bulabiliyoruz. Genya asla mütevazi olmayacak eğlendirici bir karakter. Ayrıca Genya, David gibi karakterlerin amaçlarını ve hangi tarafta olduklarını çözemedim. 

İlk ve son bölüm hariç ana karakter Alina'nın ağzından okuyoruz. Bu da karaktere daha iyi tanımamızı sağlıyor. 

Gerçekten akıcı bir kitap olan Gölge ve Kemik aynı zamanda oldukça kaliteli basılmış. Orjinal kapak ile bizlere sunulan kitap okuduktan sonra kapağı bir başka gözüküyor. Kitap bana özellikle saray sahneleri DEX yayınlarından çıkan Yüz Bin Krallık kitabını anımsattı. Ancak konu olarak tamamen farklı iki kitap oldukları için rahatsız edici değildi. 

Hızlı bir anlatımı olan kitabın bir sonraki sayfada neler olacağını anlamıyoruz. Kitabın sonu şok etkisi yaratıyor. Kitap çoğu kişide olduğu gibi benden de tam puan aldı.

Herkese İyi Okumalar.

4 yorum:

  1. Yorum konusunda benden daha spoilersız olmuş. Evde saç baş yoldum ama sonunda yazdım =D
    Yazını da beğendim. Spoiler vermeden yazmayı başarmışsın! Ellerine sağlık ve ben de 5/5'tenim =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Spoilersız olması için çok uğraştım. Başardıysam ne mutlu bana =D

      Sil
  2. kesinlikle çok iyi kitap.şuan başucu kitabım herkese tavsiye ederim..
    araba oyunları

    YanıtlaSil