3 Mar 2013

Yorum Kervanı: Melez - Jennifer L. Armentrout

Çoğu kişinin büyük bir zevk ile okuduğu kitabı, tanımayanlar veya okumaktan çekinenlerin neden okumaları gerektiğini blogger ve okuyucuların yorumlarından anlayabilirler. İşte kitabı okuyanların kitap hakkındaki yorumları:

''Kitabın hızına yetişemeyip, eğlenceli diyaloglar arasında kaybolacaksınız. Yoksa siz hala...''
-Sihirli Kitap 

"Bu kitap öylesine büyülü ki daha ilk bakışta yakışıklı Apollyon'muz Seht'e aşık oluyor ve peşinden tüm öldürücü maceralara atılmak için çıldırıyorsunuz! Ki gerçekten de öldürücü bir macera var. İkinci kitabı okuyan biri olarak söyleyebilirim ki, ikinci kitapta maceranın dozu ve Seth aşkınız daha da artıyor. Eh, kızımızın da zamanla ondan aşağı kalır yanı kalmıyor. Yani kesinlikle kaçırılmaması gereken bir seri!"
''Herkesin okuyabileceği türden aşk ve macera dolu bu kitabı okurken elinizden bırakamayacaksınız.''
-Hilal Özcan
''Bu kitap o kadar akıcı ki  okurken  içinde kaybolacaksınız.''
-Cansu Başer
''Melez , elimden bırakamayacağım kadar akıcı , kendimi o maceranın içinde hissedebildiğim kadar güzel bir kitaptı. Yazarın dünyasını çok seveceksiniz.'' 
"Bu seriye başlamanız için bir nedene bile ihtiyacınız yok. Şöyle söyleyeyim: Okuduğunuza değil, daha önce okumadığınıza pişman olursunuz ancak. Hem de fena halde.''
Eğer sende kitabı okuduysan kitap hakkındaki görüşlerini yorum olarak yaz. Sende yorum kervanına katıl. 

3 yorum:

  1. http://buyulukitaplik.blogspot.com/2013/01/kitap-yorumu-melez-lanet-olsun-bana-ki.html

    Lanet olsun bana ki bu kitabı sonradan keşfettim ve yine lanet olsun ki ikinci kitabı almadım.

    Bu öyle bir kitaptır ki hem hızlı hızlı okuyorsunuz hem de bitmemesini istiyorsunuz. Keşke aptallık etmeyip ikinci kitabını da alsaydım. Çünkü Alex'in, benim tercihimle Lexi'nin bu macerası beni ağzı açık bıraktı.
    İlk sayfadan başlayıp, son sayfasına kadar salyalarımın akmasını sağlayan bu kitap için tek söyleyeceğim şey;
    "Anne, ben kitapçıya gidiyorum! bu kitabın ikincisini almalıyım." Olur.

    Kitabımız yunan mitolojisi ile ilgili! Buradan bir sürü kredi kazandı bence! Hematoi ırkı, yarı-tanrıların soyundan, özel güçlere sahip Safkanlar. Hematoilerin insanlarla olan çocukları Melezler, Safkanların sahip oldukları gibi güçlere sahip değiller, tabi insan gibi de değiller . Kahramanımız Alex de bir Melez. Melezler, Safkanların dünyasında, temizlikçi olarak da kullanılıyor, gardiyan ve savaşçı olarak da. Yani Melezler, Hematoi ırkı için birer piyon. Alex, bir temizlikçi olmak istemiyor, bir gardiyan da. Savaşçı olmak istiyor ve bunun için eğitiliyor. Sonra Safkan annesi bilinmeyen bir nedenden ötürü Alex'i okuldan alıyor ve Hematoi ırkı ile Melezler'in yaşadığı Akit'ten ayrılıyorlar. Tabii, bu çok tehlikeli çünkü Akit'in dışında onları bir tehlike bekliyor: İblisler. İblisler, aslında eski Safkanlar. ama onlar, Hematoi ırkında ve onların melezlerinde bulunan yaşam gücünü yani eteri emdiği için buna bağımlı bir canavara dönüşüyorlar. Ve savaşçıların görevi; bu canavarları öldürmek. İşte annesi, Alex ile kendini böyle bir tehlikeye atıyor ve... A,a! Sonrası spoiler sayılır, söylemeyeceğim! :D

    Jennifer L. Armentrout ne yapmış böyle? Kadın bildiğin eliyle harikalar yaratmış (yoksa zihniyle mi demeliyim?)!

    Bu kitap için yapılması gereken önünde diz çöküp tapmak bence.

    Unutmadan, şu Vampir Akademisi'ne benziyor noktasına parmak basmak istiyorum. Evet andırıyor, sınıf ayrımı, ırk çeşidi olarak, ama konu kesinlikle farklı,yani böyle küçük ayrıntılara pek takılmamak gerekiyor. Hem bu benzerlikler kitabı daha çok sevmeme neden oldu diyebilirim.

    Hematio'ler bence çok iyi düşünülerek ortaya çıkarılmış bir ırk. Yani, Yunan mitolojisi hayranı olan ben için ortada dolaşıp "Ben safkanım, önümde diz çökün pis melez köleler!" dedirtecek bir kurgu.
    Kitabı topu topu iki günde okudum ve pişmanım! Yavaş okusaydım keşke... :/

    Apolyon kehanetleri beni benden aldı! Hele Seth, onu okuduğum ilk anda "Gel buraya ve sev beni!" diye bağırasım geldi. Armentrout'un alnını öpeceğim. Aşık olacağım karakterler yaratmada çok başarılı. İlk önce Deamon, şimdi de Seth. Ne olacak benim bu halim?

    Kitabın ilk arka tanıtımını okuyunca aklımda konudan çok farklı şeyler oluştuğunu söylemeliyim. Aklım direk Yeşilçam filmlerine kaydı. Temizlikçi Kız, evin Küçük Efendi'si falan... Çok film izlemişsem demek ki...

    Spoiler vermek istemediğim için Alex "sevdiğini" öldürmeye gittiğinde ve öldürdüğünde sanki ben öldürmüşüm.. Yok yok, öyle değil. Sanki beni öldürüyormuş gibi kalbime öküz oturdu diye söyleyeceğim. kitabı okuyanlar anlamıştır... :D

    Son olarak, bunu söylemeden edemeyeceğim;
    "TEAM SETH!".

    YanıtlaSil
  2. "Anakahramanlarımızın muhteşem maceraları,safkan-melez ve iblis kavgaları sizi başka dünyalara götürüyor.Tüm bunlar arasında bir de kavuşamayan aşıkların durumunu takip edip kah üzüldüğünüz kah şaşırdığınız bazen de gülerek karşıladığınız ikili diyaloglar harika.
    Seriyi okumanızı şiddetle tavsiye ederim..!"

    http://kitapmaceralari.blogspot.com/2013/03/melez-ve-safkan-bitti.html

    YanıtlaSil
  3. TEAM AIDEN !!!

    YanıtlaSil