13 May 2013

Kitap Yorumu: Beni Seç - Kiera Cass

Goodreads'te 38.883 kişinin değerlendirmesi sonucu 4.10 ortalamaya sahip kitap ülkemizde bu yıl DEX etiketi ile raflardaki yerini aldı. 


Aşk için değilde aile için bir şeyler yapmak daha etkileyici. America böyle yapıyor. Ailesinin iyiliği için hayallerinden vazgeçiyor.
''O aptal mektup, beni karanlıktan çıkarabilirdi ve ben de ailemi peşi sıra sürükleyebilirdim.''
Illea ülkesinde halk mesleklerine göre sınıflara ayrılmış durumda. Halkın büyük bir bölümü açlık sınırında yaşıyor. America'nın ailesi de bazı dönemlerde böyle. America Singer prense bir eş olabilmek için seçilen 35 kızdan biri oluyor ve hiç beklenmedik olaylarla karşılaşıyor.

35 kız,prens için mücadele,mücevherler, elbiseler... Bunları okuyunca kitabın bayanlara özel yazıldığını düşünebilirsiniz. Ancak kitap bir distopya romanı ve içinde hiç beklemediğimiz durumlarla karşılaşıyoruz.

Kitapta karakterle beraber bir çok ön yargı yıkılıyor. Örneğin; America, prens Maxon'nu kibirli biri olarak düşünüyor. Onu tanıdıkça göründüğünden öte biri olduğunu anlıyor. Bol karakterli bir kitap olan Beni Seç, karakterlerin içine giriyor ve onları tanımamızı,tanıdıkça da şaşırmamızı sağlıyor. Lucy adlı hizmetçi olan kızın hikayesi, kraliçenin güçlü karakteri, Adele'nin şaşırtıcı davranışları... 

35 kızın ve uğruna savaşılacak bir mevkinin olduğu yerde bol kavgaya da rastlıyoruz. Karakterlerin dedikoduları ve benzetmeleri kitabı eğlendirici kılıyor. Kitap süprizlerle dolu. Süs, dedikodu, entrikadan oluşuyor gibi dursa da nedeni daha çözülememiş saray saldırıları kitaba heyecan katıyor.
''Hayır. Onu ya da seni tercih etmiyorum. Kendimi tercih ediyorum.”
Kitabın sonu net bir şekilde bitmiyor. America'nın bağımsızlığını görüyoruz. Serinin diğer kitabında kendi kararlarını vereceğinin hissediyoruz.

Yazar, gereksiz ayrıntılara takılmadan özgün bir distopya kitabı çıkarmış. Düşündürüyor, heyecanlandırıyor, güldürüyor. Bir çok duyguyu yaşamamızı sağlayan Beni Seç okunması mecburi kitaplardan. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder