7 Ağu 2013

Kitap Yorumu: Tuhaf Melekler - Lili St. Crow


Dru annesini yıllar önce kaybetti. Babası ile birlikte şehirden şehre taşınıyor. Gittiği  yere alışamadan yeni bir yere taşınmak zorunda kalıyor. Sebebi ise babasını mesleği gelecekte Dru'nun mesleği. Baba kız paranormal avcısı. Dru, babasının görevden uzun süre gelmemesi nedeniyle tedirginliğe kapılır. Babasını beklerken kapıda biri belirir. Babası mıydı yoksa babaya yakın bir şey mi?

Kitabın bu kadar popüler olması beni ilk sayfalarda şaşırttı. Dilinin bozukluğu ve özgün bir şekilde yazma girişimi kitaptan ilk sayfalarda sıkılmama neden oldu.

Yazar ana karakter Dru'yu güçlü ve akılda kalıcı bir karakter olması için çok uğraşmış ancak kitabı bunaltmış. Karakter ben biliyorum ve yapabiliyorum,babamla şöyle yapardık gibi bir çok söz öbeğini kullanıyor ancak karakter bunları bir türlü uygulamıyor. 

Olaylar hızlı ve aniden gelişiyor. Bu da bizi hikayeden koparıyor. Kelimelere boş bakmamıza neden oluyor. Diyalogların zayıflığında kitabı geri iten etkenlerden. Kitaptaki gençlik kırıntıları kitabı biraz hareketlendirmiş. Ayrıca Dru ile ara ara konuşan iç seste kitapta beğendiğim özelliklerden. 

Okuduğum yere kadar kitabın ismiyle konusu arasında bir ilişki kuramadım. Ayrıca kapaktaki ''M'' harfi ile ''R'' harflerinin biraz dışta kalması kitabın kapağını bozmuş. Paranormal avlama hikayelerinde, günümüzde sık yazıldığını düşünürsek, yazarlardan daha fazla yaratıcılık bekliyoruz. 

Kitap yarım kalanlar listemde kendine yer buldu. Eğer kitap elinizde bulunuyorsa, kitaptan pek fazla bir şey beklemeden okursanız size zevk verebilir.

14 yorum:

  1. Bu kitaptan niyeyse hep uzak durdum, bugün de bu fikrim değişmedi. = ) Bu arada, orijinal kapakta da iki harf (özellikle bir harf) dediğin gibi dışta kalıyor ki bu benim hoşuma gitti ama kapaktaki modeli YA romanına pek yakıştıramadım. = )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzak durmaya lütfen devam et. =) Yorumun için teşekkürler.

      Sil
  2. Akın kitabın dilinin bozukluğu sana da bulaşmış o_O Yazını okurken şok geçirdim resmen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Malasef biraz acele yazıldı. Ancak düzeltmelerle güncellendi. Uyarın için teşekkürler. = )

      Sil
  3. Zaten listemde yoktu. Uzun bir süre de olmayacak gibi.

    YanıtlaSil
  4. Ben de ilk çıktığı zaman ilgimi çekmişti, ama zaman kaybıydı cidden. Kızın bilmişliğine mi sinir olursun, kurgunun basitliğine mi? Yorumuna tamamen katılıyorum.

    YanıtlaSil
  5. Oha bende bu vardı, kargo ödeyen kitap mıydı yoksa 5 TL şeysi miydi hatırlamıyorum... :D Geriye atsam iyi olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 5 TL olması olası. Bende öyle aldım Mertcan. = )

      Sil
  6. Alacaktım,hep kıyısından döndüm,bu yorumdan sonra da iyiki almamışım diyorum.Zira öyle sağlam yazılmış paranormal hikayeler var ki bu kitap şans verilmesede olur cinsinden.
    Yorumunu bekliyordum,şimdi listemden çıkarabilirim kitabı :D
    Teşekkürler (:

    YanıtlaSil
  7. Sadece kitabın adı dikkatimi çekmişti ilk çıktığında. Ama çokta umutlu bakmıyordum. Yorumunla da doğru bir karar verdiğimi gördüm :))

    YanıtlaSil