16 Kas 2013

Cumartesi İlk 10: Yürek Burkan Anlar


Kitaplarda öyle bölümler okuruz ki içimiz acır. Bazen bir olay olur bazen bir karakterin durumu. Ben genelde saf olanı tutanlardanımdır. Ukala olanlar beni gerçekten sinir eder. İşte yeni bir etkinlik başlığı; Yürek Burkan Anlar.

İşte listem:

1. Alaycı Kuş: Son bölüm, söylemek istemiyorum spoiler olur diye, gerçekten insanı ağlatır.
2. Elit: Aslında Elit çok iyi bir kitap değildi özellikle ilk kitapla karşılaştırınca. Ancak Elit'te bir an var ki belki +1 puanı sırf o sahne ile alabilir. Belki çoğuna saçma gelebilir karakterin arka planda olması nedeniyle ama Marlee'nin kırbaçlanması yıkılmama neden olmuştu.
3. Eve Dönüş: Timothy'nin durumu özellikle empati yeteneği olanları daha çok etkileyecek bir durum. O son yok mu?
4. Küller Şehri: Simon ve Clary'nin dostluğu herkesi etkiler ve birbirlerine karşı fedakarlıkları, dönüşüm...
5. Yıkılan Krallıklar: Cleo'nun kaybı. Evet kesinlikle öyle. Nedense bu beni çok etkilemişti. Uğruna maceraya atıldığı kişinin ölümü, her şeyin sonuçsuz kalması.
6. Yaratıcı: Adelice ve kardeşinin ayrılışı. Bu yeterli herhalde. 
7. Harry Potter ve Ateş Kadehi: Cedric'in ölümü. Aslında Cedric'i pek sevmem. Bu liste yer almasının nedeni ölümünden sonra yapılan törende Dumbledore'un konuşması etkili büyük ihtimal.
8. Açlık Oyunları: Gönüllü oluşu.
9. Nefes: Bea'nın kaybı. Onun iyiliğini isteyenlerin...
10. Yaşlı Adamın Savaşı: Listeye dikkat ederseniz benim yüreğimi burkan şeyler arkadaşlık ve kardeş ilişkilerinden kaynaklanıyor. Sadece Yaşlı Adamın Savaşı'nda bu durum geçerli değil. Kitapta karakterin eşini görmesi beni en derinden etkileyenler listemde yer vermemi sağladı.

 Sende katıl, bu yazıda yer al. Yapman gereken tek şey formu doldurman. Katılanlar linkleriyle birlikte bu yazının altına eklenecektir. Linklerinizi yorum kısmına eklemeyin!

Şu ana kadar katılanlar:

1. Elif Yılmaz @ Okur Yazar
2. Em @ Gölgeleri Kovalamak
3. Doğa @ Obur Kitaplık
4. Sıra Sende!

4 yorum:

  1. Ben bu ona alacakaranlığın finalini de eklerdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seçtiğin sahnelerin bazıları benim de okuduğum kitaplardan ve ne yalan söyleyeyim benim okuduğum kitaplardan olan sahneler de bende gönülden vurulmuştum ve çoğunda ağlamıştım mesela Alaycı Kuş'ta cidden ağlamıştım ve annem bana deli gözüyle bakmıştı. =)

      Sil
    2. Ülkemize senin gibi deliler lazım Zeynep. = D

      Sil