25 Oca 2014

Kitap Yorumu: Kurt Kanı - Murat Selvi


Sadece bir hikaye.

Kitapta en çok dikkat çeken şey yazarın dili oldu. Göktürk zamanında geçen kitabın dili de o zamana ait olunca kitap benim için anlamsız ve bir o kadar da zorlayıcı oldu. Diyalogların döneminin dili ile yazılmasını anlarım ancak diğer tarafların günümüz Türkçesi ile yazılmasını isterdim. Ayrıca bu konuda bir kaç çelişki gözüme çarptı. Yazar bir sayfada '' karındaş '' derken başka bir sayfada '' kardeş'' kelimesini kullanmış.


Fazla hareketli bir kitap. Sürekli bir savaş, kavga havası var. Hikaye derinleşmemiş. Sadece bir harekat hakim. Olayların anlamsızlaşmasına neden olmuş, kurguyu zayıflatmış. Bu nokta da yazarın amacını çok merak ettim. Sadece Göktürk dönemini mi işlemek istemiş? Eğer öyleyse başarılı olmuş ancak kurgu oldukça zayıf.
'' Koçlar kovup kaçanda 
Koyun kuzu Göktürk'ün 
Ağaç çiçek açanda  
Gelir yazı Göktürk'ün ''
Eğer eski Türk diline biraz merakınız varsa bu kitap sizin için iyi olabilir. Eski Türkçe'nin hakim olduğu kitapta bir çok kelimenin anlamını bilmediğim için sözlük ihtiyacı duydum. Başlarda kullansam da daha sonra bıraktım ve sadece okudum. Özellikle basit dili nedeniyle genç kesime önerilmesinin yanlış olduğunu düşünüyorum.

Geriye dönüp baktığımdan kitabın kurgusuyla alakalı bir şey hatırlayamamam beni üzdü. Kitaba artı olarak söyleyeceğim tek şey yazılan sahnelerin milli duyguları uyandırmasıydı.

Belli bir kesime hitap eden bir kitap. Siz o kesime dahilseniz kitaptan zevk alabilirsiniz.

3 yorum:

  1. Kitap görselini görünce aklıma Knights Templar (Tapınak Şovalyeleri) geldi. = )

    YanıtlaSil
  2. Ama bilim kurgu sevenlere uygun değil,değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Zeynep, kitapta bilim kurguya dahil hiç bir iz yok. = )

      Sil