18 Haz 2014

Kitap Kurdu Problemleri: Meraklı İnsanlar


Kitap kurtlarının karşılaştığı problemleri yazacağım bir başlık. Biraz eğlenceli, hem dramatik olacak gibi. ilk başlık ise kitaplarımıza karışan meraklı insanlar.

Aslında bu sorun hakkında ortalıkta çok fazla laf dolaşıyor. Oldukça da yaratıcı laflar. Bu meraklı insanlara toplu taşıma araçlarında karşılaştığımız kadar aynı zamanda okul, kafe gibi insanların genelde oturduğu yerlerde karşımıza çıkıyor. Bu problemi asıl problem yapan şey, meraklı insanların kitapla ilgileri olmaması.

Evet. Kitap okuduğumuz sırada kitabın sayfasına göz dikip okumaya çalışanlar, kitabın ismini öğrenmek için elinizden kitabı çekip, '' Aaa! Bunu mu okuyorsun? '' '' Ben bu kitabı/yazarı duydum. '' gibilerinden sorularla okuma keyfimizi bozar bu meraklı insanlar. Sorularına cevap vermek istemesek de her gün yüz yüze bakıyorsak mecbur cevaplıyoruz. Konusu biraz fantastik veya erotik olursa küçültücü bakışlara maruz kalabilirsiniz.

Toplu taşıma aracında otururken yanımda oturan çocuk, sayfayı okumak için elimi sayfadan kaldırmıştı. Çok iyi hatırlıyorum ki Ateşi Yakalamak kitabını okuyordum ve kitabı yarılamıştım. Acaba okuyacağı iki sayfayla kitabı anlayabileceğini mi düşünüyordu? Tabi çocuğu tanıyor ve kitap okumadığına adım gibi emindim. Yani böyle insanlar, bu yolla yapmak istediklerini anlamıyorum. Merak desek, okuyacağı iki sayfayla merakını giderebileceğini sanmıyorum. Böyle yapan arkadaşlar umarım okudukları bir kaç sayfada bir kaç kelimeyi, kelime dağarcıklarına sokabilmişlerdir.

Elf Yayınları'ndan '' Sana Kapıldım '' adında bir kitap çıkmıştı. Devam kitapları da çıktı veyahut çıkacak. O kapakla bir toplu taşıma aracına ben binemem. Üzerimdeki gözleri hissetmekten kitabı hissedemem. Yanlış anlamayın, kitaplara uygun tasarımlar çıkmalı ve bunlar ülkemizde de kullanılmalı.  Yoksa bu ön yargıları nasıl yıkarız, değil mi?

Başkasının kitabını okumaya çalışmaktansa, kendi kitabını okuyan insanları görmek dileği ile Kitap Kurdu Problemlerinin ilk yazısını bitiriyorum. Görüşmek üzere...

Kitaplarınıza karışan Meraklı İnsanlar hakkında yaşadıklarınızı bizimle yorum bırakarak paylaşabilirsiniz.

8 yorum:

  1. Senede 3 kitabı atlaya atlaya zar zor okuyan okuyucuların elimde gördüğü kitabı okumuş olması tesadüfü ile kitaba dair yaptıkları "Aaa bunu okumamış mıydın sen? Bir de kitap kurdu olacaksın ben çoktaaan okudum sonunda kız ölüyor." gibi patavatsız yorumları var ki cinnet geçirmemek için kendimi zor tutuyorum.

    YanıtlaSil
  2. Özellikle okulda,elinden kitabı çekip alması o noktada çok haklısın. hayatında okuduğu tek bir kitabı da anlata anlata bitiremeyenler var, ayrı bi mesele. Ayrıca yazı çok keyifliydi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyif aldığın için çok mutlu oldum. = )

      Sil
  3. "Merak" özendirici, teşvik ediciyse ne ala. = )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet, umarım o meraklılar, bizlerden özenip kitap okumuşlardır. = )

      Sil
  4. Sadece merak etmekle de kalmıyorlar. Yaşlı teyzelerin 'Kızım ne okuyorsun?' soruların sürekli maruz kalıyorum. Adını söyledikten sonra da 'Ne anlatıyor?,Güzel mi bari?' tarzında sorularla devam ediyorlar. Anlamıyorum ki bu samimiyet nereden geliyor :D Sana Kapıldım kitabını yeni aldım,okumadım. Ama bende o kitapla otobüse binemem sanırım :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bitmez o sorular... = ) Sana Kapıldım çok tehlikeli. Hele ki yaşlı teyzelerden sakınmak lazım = )

      Sil