23 Nis 2016

Kitap Yorumu: Küçük Prens - Antoine De Saint-Exupéry

'' Büyükler çok tuhaf insanlardır. ''
Küçük Prens küçüklerden daha çok büyüklere yönelik bir kitap. İçinde harika cümlelerin olduğu ve arkadaş arayan birinin masumca düşüncelerini okuduğumuz kitap oldukça hüzünlü. 

Birçok kişi gibi bende bu kitabı çok fazla beklettiğimi düşünüyorum. Gerçekten güzel bir kitap. İlk sayfalar okurken çok fazla dağınık geliyor ancak son sayfalarda öyle bir topluyor ki yazar, anlamadığınız yerler için pişmanlık duyuyorsunuz.
'' Ama gözler gerçeği göremez ki. Yüreğiyle aramalı insan. ''


Kitabın içinde geçen bir kısım, bir tartışma konusu oldu.  Şöyle ki; sayfa 22'de 1920 yılından bahsederken '' dediği dedik bir Türk önderi '' olarak bahsedilen kişi tarihleri dikkate alırsak Mustafa Kemal Atatürk. Yani burada bir diktatör olarak sıfatlandırma var. Ben bu noktaya takılmadım, Nedeni ise yazarın çok fazla Atatürk hakkında bir bilgiye sahip olduğunu düşünmüyorum. Sadece oraya bir millet koyması gerekiyordu ve o biz olduk. Ancak varsayalım ki yazar gerçekten Atatürk'e gönderme yapmış olsun. Kitaptaki gönderme kılıf ve kıyafet konulu olduğunu da söylemeliyim. 1920 yılında diyor ama Şapka İnkılabı 1925 yılında gerçekleşti. Diktatör olarak ifade ediyor ama en basit ifade ile ;Cumhuriyet rejimini destekleyen bir siyasetçi için söylenecek en tuhaf laf. Zaten bir çocuk kitabının yazarı, o ülkeninde çocukları bu hikayeyi okuması ihtimaline karşı böyle bir tabirden sakınır. Bu sebeplerden dolayı yazarın bunu kasten yaptığını düşünmüyorum, sadece öyle yazdı. Sanırım çok fazla uzattım. Atatürk konusunda biraz hassasım.
'' İnsanlarla birlikteyken de yalnız kalınır... ''
Okunması gereken güzel, kısa ve basit ama etkili kitaplardan. Kitabın birçok yayınevinde baskısı mevcut, karşılaştırma yapamam ama benim elimde Eksik Parça yayınlarının kitabı var ve oldukça memnun kaldım. İyi okumalar.

5 yorum:

  1. Ben de Atatürk'ü hedef gösteridiğini düşünmüyorum. Kaldı ki o kadar güzelliğin arasında açıkçası hiç de takılacak bir konu değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı fikirde olmak harika. Biraz fazla açıklama yaptım sanırım yazıda ama kendimi doğru ifade ettiğimi düşünüyorum. = )

      Sil
  2. Aa kitabı defalarca okumama rağmen Atatürk konusuna hiç dikkat etmemiştim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araştırdığım kadarıyla o kısım belli baskılarda çıkarılmış. Elinizdeki baskıdan kaynaklı olabilir.

      Sil
  3. harika bir kitap hem küçüklere hem de büyüklere... ben de kitappaneli.blogspot.com.tr adlı bloğumda yer verdim
    sevgiler

    YanıtlaSil